Портфоліо

ПОРТФОЛІО

Степанятова Альона Михайлівна
Дата народження -  4 лютого 1984 року.
Освіта :
-       У 2001 році закінчила загальноосвітню школу І-ІІІ ст. с. Білоусівка, Чернівецької обл., Сокирянського р-ну.
-       У 2007 році закінчила Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»  .
Спеціальність : «Екологія та охорона навколишнього середовища»
Місце роботи: Сокирянський районний центр творчості дітей та юнацтва.
Педагогічний стаж – 14 років.
Початок роботи в РЦТДЮ  з 1 вересня 2004 року по сьогоднішній день – керівник гуртка екологічного напрямку.
Категорія : 12 розряд, спеціаліст ІІ категорії.
Посада в РЦТДЮ: з 2004 року – керівник гуртка екологічного напрямку,  з 2016 року – методист туристсько-краєзнавчого та еколого-натуралістичного напрямків.
Нагороди :
-  Грамота Чернівецького обласного центру еколого-натуралістичної  творчості учнівської молоді - за активну участь в обласному учнівському екологічному конгресі "Живи, Земля" (2016р.).
     Диплом Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА – за І місце в обласному етапі  Всеукраїнського конкурсу науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напрямку позашкільної освіти (2017р.).
  Диплом Чернівецького обласного центру еколого-натуралістичної  творчості учнівської молоді - за ІІ місце в обласному етапі Всеукраїнської трудової акції "Парад квітів біля школи"(2017р).
    Грамота Чернівецького обласного центру еколого-натуралістичної  творчості учнівської молоді - переможець обласного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької еколого-патріотичної гри "Паросток"(2017р.).
  Диплом Чернівецького обласного центру еколого-натуралістичної  творчості учнівської молоді - переможець обласного етапу Всеукраїнської щорічної традиційної новорічно-різдвяної виставки "Новорічна композиція"(2017р.).
   Грамота Чернівецького обласного центру еколого-натуралістичної  творчості учнівської молоді - переможець обласного заочного етапу X Міжнародного конкурсу еколого-валеологічної спрямованості "Вода - джерело життя"(2017р.).
  Подяка Сокирянської  районної адміністрації за вагомий внесок у соціально-економічний, культурно-освітній розвиток, активну громадсько-політичну діяльність та з нагоди 26-ї річниці незалежності України, (2017 р.).
  Сертифікат учасника обласного семінару-практикуму для керівників гуртків еколого-натуралістичного профілю «Формування навичок екологічно безпечної поведінки в повсякденному житті» (2017 р.).
  Грамота Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА - за ІІІ місце у загальнокомандному заліку на VIII зльоті юних туристів-краєзнавців Чернівецької області та за професіоналізм і формування патріотичної свідомості у підростаючого покоління (2017р.).
    Грамота  Чернівецького обласного центру еколого-натуралістичної  творчості учнівської молоді - за активну участь та практичну природоохоронну роботу в обласному етапі природоохоронної акції "Годівничка" (2018р.).
    Грамота Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді - за ІІ місце у Всеукраїнській дитячо-юнацькій еколого-патріотичній грі "Паросток" (2018р.).
   Диплом  Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді – І ступеня Всеукраїнського конкурсу науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напрямку позашкільної освіти  (2018р.).
     Грамота Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді - за І місце у Всеукраїнській  акції "День зустрічі птахів" (2019р.).
     Грамота   Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді - за ІІ місце у всеукраїнському заочному етапі ХІІ Міжнародного конкурсу еколого-валеологічної спрямованості  "Ось мій рідний край, ось мій рідний дім" (2019р.).
     Грамота Чернівецького обласного центру еколого-натуралістичної  творчості учнівської молоді – абсолютний переможець обласного заочного етапу ХІІ Міжнародного конкурсу еколого-валеологічної спрямованості "Ось мій рідний край, ось мій рідний дім" (2019р.).
      Грамота Чернівецького обласного центру еколого-натуралістичної  творчості учнівської молоді – абсолютний переможець обласного заочного етапу Всеукраїнської акції "День зустрічі птахів" (2019р.).
      Дипломи Чернівецького обласного центру еколого-натуралістичної  творчості учнівської молоді – ІІ ступеня  обласного етапу Всеукраїнського традиційного щорічного конкурсу "Новорічна композиція" (2019р.).
      Грамота  Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА - за ІІ місце у загальнокомандному заліку на IХ зльоті юних туристів-краєзнавців Чернівецької області (2019р.).
      Диплом Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА – за ІІ місце в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напрямку позашкільної освіти (2019р.). Наказ Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА від 03.12.2019 №542.

Підвищення кваліфікації:
-       Курси керівника еколого – натуралістичних гуртків у 2013 та 2018 році.
-       Курси за категорією «Методисти закладів позашкільної освіти»  у 2018 році.


Анотація «Мій педагогічний досвід роботи»
  Працюючи керівником гуртка «Юні охоронці природи»  маю  педагогічне кредо: «У кожного учня є задатки якихось здібностей. Ці задатки як порох і щоб їх запалити потрібна іскра»
                                                                             (В. Сухомлинський)
Моя система роботи спрямована на вирішення проблеми, над якою я працюю: «Формування екологічної культури дітей через систему природоохоронної роботи»
 Працюючи над цією проблемою, визначила головні завдання, мету:
-  Прищеплювати дітям любов до навколишнього природного середовища;
-  формувати  у  них екологічну культуру мислення.
Ставлю перед собою важливе завдання -  виховувати в учнів інтерес до знань, збудити їх думку, розвивати допитливість.
Метою моєї роботи є:
-  виховувати любов і повагу до природи;
-  спонукати до збереження неповторної краси рідного краю;
-  формувати почуття відповідальності за стан навколишнього природного середовища;
-  сприяти розвитку творчих здібностей учнів;
-  учити самостійно мислити, знаходити раціоналізаторські рішення поставленої проблеми;
-  навчати бачити красу навколо себе, розвивати почуття прекрасного;
-  формувати почуття дбайливого ставлення до природного середовища
Ставлю перед собою ряд завдань:
-         інтегровано поглиблювати знання з предметів природничого циклу;
-         залучати гуртківців до практичної природоохоронної роботи;
-         застосовувати інноваційні і новітні технології на заняттях;
-         подати якомога більше інформації про навколишнє природне середовище, і про процеси, що в них відбуваються;
-         розвивати пізнавальні інтереси;
-         виховати допитливих натуралістів;
-         організувати посильну трудову діяльність у природі;
-         виховати бережливих господарів Землі.
Розпочинаю свою роботу з гуртківцями з вивчення індивідуальних особливостей кожного. Мене цікавить не лише питання навчання та ставлення до нього, а рівень вихованості учня, його ставлення до людей різних професій, батьків, друзів, самого себе. І тому у перші тижні роботи з  набраною групою, намагаюсь провести якомога більше різноманітних справ: екскурсії, походи, прогулянки, диспути. Це допомагає мені сформувати дитячий колектив і спланувати навчальну та виховну роботу гуртка, враховуючи потреби вихованців. Приділяю велику увагу згуртуванню дитячого колективу, створенню в ньому позитивного морально- психологічного клімату, адаптації кожної дитини в новому колективі.
У педагогічній практиці є багато засобів прищеплювання інтересу до предмета. Зацікавленість - найелементарніший з них. Він може захопити учнів, коли для цього є певна ситуація, умови. Предметом зацікавленості можуть бути різні ігри. Але слід пам’ятати, що гра як самоціль на заняттях гуртка принесе тільки шкоду. Учні швидко звикають до легких вправ і пізніше ставляться до них байдуже. Треба розглядати з гуртківцями серйозні теоретичні питання, а в кінці заняття можна розв’язати кросворд, вікторину, тощо. Це допоможе гуртківцям відпочити і водночас активізувати мислення.
Інший засіб виховання інтересу – допитливість. В гуртківців виникає багато запитань, які вони з легкістю можуть обговорити з керівником гуртка.
Вищим етапом виховання інтересу є пізнання. Гуртківець намагається пізнати щось нове, невідоме, розв’язати певне завдання.
Вивчення нового матеріалу з теми найчастіше розпочинаю з лекції із застосуванням опорних схем, пропоную нову термінологію, яку   учні повинні засвоїти під час вивчення даної теми, а також пропоную проблемні питання, які  учні повинні вирішувати у ході вивчення. Проблемні питання дають змогу активізувати діяльність учнів, що виявляють недостатньо глибокі знання, оскільки при обговоренні ситуативних задач вони також з задоволенням прагнуть допомогти у вирішенні проблемних завдань своїм одногрупникам.
Перед проведенням підсумкового заняття з теми практикую попереджувальні заняття , що дають змогу гуртківцям корегувати пробіли у знаннях з даної теми. Для цього учнів поділяю на групи по 4-5 дітей , завданням кожної групи є знайти пробіли у знаннях іншої групи і виправити їх. Переважно це заняття проходить у вигляді двобою між двома групами , оскільки у своїх опонентів вони дуже старанно шукають прогалини у знаннях, які прагнуть якнайшвидше виправити.
Основні завдання програми полягають у формуванні таких компетентностей:       
1. Пізнавальна компетентність: уміння відчувати оточуючий світ, знайомитися та вивчати об’єкти  живої і неживої природи, ставити питання, формувати особистісне сприйняття дослідженого матеріалу, уміння досліджувати навколишнє природне середовище, відшукувати причини явищ, мати свою думку.
 2. Практична компетентність: уміння фіксувати своє розуміння проблеми, поставити мету і організувати її досягнення, оволодіння навичками пошуково-дослідницької діяльності, вміння описувати краєзнавчі об’єкти, оформляти польовий зошит та щоденник досліджень за обраною темою, здатність здобувати, аналізувати і перетворювати інформацію, оперувати науковими знаннями та фактичним матеріалом,  дотримуватися здорового способу життя і культури поведінки у навколишньому природному середовищі.
3. Творча компетентність: набуття досвіду власної творчої діяльності, розвиток просторового і логічного мислення, здатності проявляти творчу ініціативу, формування стійкого інтересу до пошуково-дослідницької діяльності, системного мислення, вміння бачити зв'язок природничих наук з іншими предметами шкільного курсу, брати участь в екскурсіях, експедиціях, акціях, конференціях, пошуковій та дослідницькій роботі.
Гуртківці приділяють неабияку увагу практичним роботам, виготовляючи різноманітні вироби з природного матеріалу. Зроблені ними вироби, показують багату фантазію, винахідливість, уяву. Тому, я перш за все підтримую і розвиваю потребу гуртківців у творчості і набутті ними практичних навиків.
Як приємно, коли в результаті творчої роботи народжується мініатюра. Працюючи з природнім матеріалом , відчуваєш велику радість, яка охоплює всю душу. Хочеться  дітей та дорослих прилучити до творення цієї краси, настроїти на добро, викликати бажання проявити свої творчі здібності, які є у кожного.
Кожне заняття будую так, щоб зберегти зацікавленість дітей протягом всіх зустрічей з ними. Досягти цього можливо в умовах доброзичливості та поваги до особистості дитини, віри в її творчі можливості. Головна мета – щоб учень хотів відвідувати заняття гуртка, яке повинно бути логічно, чітко, методично правильно побудоване, містити нові, неординарні ідеї і знахідки. Діти допомагають одне одному, дають поради щодо виконання.
З дитячих років учні звикають до навколишнього   матеріального світу, люблять бувати в лісі, полі, дивитись на квіти,   дерева. Вони радіють спілкуванню з природою, милуються її красою. Природоохоронна освіта учнів здійснюється під час проведення  екскурсій у природу в різні пори року.
У подальшому, ставлю перед собою ряд завдань:
- Зацікавити гуртківців;
- Сформувати бажання навчатись;
- Досягти того, щоб гуртківці йшли на заняття гуртка з хорошим настроєм, а виходили задоволені результатом своєї роботи.
        За останні роки вихованці гуртка  брали активну участь у Всеукраїнських, обласних, районних конкурсах, конгресах, акціях, проектах, виставках  таких як: «Юний дослідник», «Парад квітів біля школи», «Новорічна композиція», «Енергія і середовище», «Вода – джерело життя», «Живи, Земле», «День зустрічі птахів» ставали їх переможцями.
    



Немає коментарів:

Дописати коментар

Архів блога