ПОРТФОЛІО
Степанятова
Альона Михайлівна
Дата народження -
4 лютого 1984 року.
Освіта :
-
У 2001
році закінчила загальноосвітню школу І-ІІІ ст. с. Білоусівка, Чернівецької
обл., Сокирянського р-ну.
-
У
2007 році закінчила Національний технічний університет «Харківський
політехнічний інститут» .
Спеціальність : «Екологія та охорона навколишнього середовища»
Місце роботи: Сокирянський районний центр творчості дітей та юнацтва.
Педагогічний стаж – 14 років.
Початок роботи в РЦТДЮ з 1 вересня
2004 року по сьогоднішній день – керівник гуртка екологічного напрямку.
Категорія : 12 розряд, спеціаліст ІІ категорії.
Посада в РЦТДЮ: з 2004 року – керівник гуртка екологічного напрямку, з 2016 року – методист туристсько-краєзнавчого
та еколого-натуралістичного напрямків.
Нагороди :
- Грамота Чернівецького обласного центру еколого-натуралістичної
творчості учнівської молоді - за активну участь в обласному учнівському
екологічному конгресі "Живи, Земля" (2016р.).
Диплом Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА – за І місце в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів з
еколого-натуралістичного напрямку позашкільної освіти (2017р.).
Диплом Чернівецького обласного центру еколого-натуралістичної творчості
учнівської молоді - за ІІ місце в обласному етапі Всеукраїнської трудової акції
"Парад квітів біля школи"(2017р).
Грамота Чернівецького обласного центру
еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді - переможець
обласного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької еколого-патріотичної гри
"Паросток"(2017р.).
Диплом Чернівецького обласного центру
еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді - переможець
обласного етапу Всеукраїнської щорічної традиційної новорічно-різдвяної
виставки "Новорічна композиція"(2017р.).
Грамота Чернівецького обласного центру
еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді - переможець
обласного заочного етапу X Міжнародного конкурсу еколого-валеологічної
спрямованості "Вода - джерело життя"(2017р.).
Подяка Сокирянської районної адміністрації за
вагомий внесок у соціально-економічний, культурно-освітній розвиток, активну
громадсько-політичну діяльність та з нагоди 26-ї річниці незалежності України,
(2017 р.).
Сертифікат учасника
обласного семінару-практикуму для керівників гуртків еколого-натуралістичного
профілю «Формування навичок екологічно безпечної поведінки в повсякденному
житті» (2017 р.).
Грамота Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА - за ІІІ
місце у загальнокомандному заліку на VIII зльоті юних туристів-краєзнавців
Чернівецької області та за професіоналізм і формування патріотичної свідомості
у підростаючого покоління (2017р.).
Грамота Чернівецького обласного центру
еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді - за активну участь
та практичну природоохоронну роботу в обласному етапі природоохоронної акції
"Годівничка" (2018р.).
Грамота Національного
еколого-натуралістичного центру учнівської молоді - за ІІ місце у
Всеукраїнській дитячо-юнацькій еколого-патріотичній грі "Паросток"
(2018р.).
Диплом Національного еколого-натуралістичного центру учнівської
молоді – І ступеня Всеукраїнського конкурсу науково-методичних розробок та
віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напрямку позашкільної
освіти (2018р.).
Грамота Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді - за І
місце у Всеукраїнській акції "День
зустрічі птахів" (2019р.).
Грамота Національного еколого-натуралістичного центру
учнівської молоді - за ІІ місце у всеукраїнському заочному етапі ХІІ
Міжнародного конкурсу еколого-валеологічної спрямованості "Ось мій рідний край, ось мій рідний
дім" (2019р.).
Грамота Чернівецького обласного центру
еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді – абсолютний
переможець обласного заочного етапу ХІІ Міжнародного конкурсу
еколого-валеологічної спрямованості "Ось мій рідний край, ось мій рідний
дім" (2019р.).
Грамота Чернівецького
обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді – абсолютний
переможець обласного заочного етапу Всеукраїнської акції "День зустрічі
птахів" (2019р.).
Дипломи Чернівецького
обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді – ІІ
ступеня обласного етапу Всеукраїнського
традиційного щорічного конкурсу "Новорічна композиція" (2019р.).
Грамота Департаменту освіти і науки
Чернівецької ОДА - за ІІ місце у загальнокомандному заліку на IХ зльоті юних туристів-краєзнавців
Чернівецької області (2019р.).
Диплом Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА – за ІІ місце в обласному
етапі Всеукраїнського конкурсу науково-методичних розробок та віртуальних
ресурсів з еколого-натуралістичного напрямку позашкільної освіти (2019р.).
Наказ Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА від 03.12.2019 №542.
Підвищення кваліфікації:
- Курси керівника еколого – натуралістичних гуртків у 2013
та 2018 році.
- Курси за категорією «Методисти закладів позашкільної
освіти» у 2018 році.
Анотація «Мій педагогічний досвід роботи»
Працюючи керівником гуртка «Юні
охоронці природи» маю педагогічне кредо: «У кожного учня є задатки
якихось здібностей. Ці задатки як порох і щоб їх запалити потрібна іскра»
(В. Сухомлинський)
Моя система роботи спрямована на
вирішення проблеми, над якою я працюю: «Формування екологічної
культури дітей через систему природоохоронної роботи»
- Прищеплювати
дітям любов до навколишнього природного середовища;
- формувати у них
екологічну культуру мислення.
Ставлю перед собою важливе
завдання - виховувати в учнів інтерес до
знань, збудити їх думку, розвивати допитливість.
Метою моєї роботи є:
-
виховувати любов
і повагу до природи;
-
спонукати до
збереження неповторної краси рідного краю;
-
формувати
почуття відповідальності за стан навколишнього природного середовища;
-
сприяти розвитку
творчих здібностей учнів;
-
учити самостійно
мислити, знаходити раціоналізаторські рішення поставленої проблеми;
-
навчати бачити
красу навколо себе, розвивати почуття прекрасного;
-
формувати
почуття дбайливого ставлення до природного середовища
Ставлю перед
собою ряд завдань:
-
інтегровано
поглиблювати знання з предметів природничого циклу;
-
залучати
гуртківців до практичної природоохоронної роботи;
-
застосовувати
інноваційні і новітні технології на заняттях;
-
подати якомога
більше інформації про навколишнє природне середовище, і про процеси, що в них
відбуваються;
-
розвивати
пізнавальні інтереси;
-
виховати
допитливих натуралістів;
-
організувати
посильну трудову діяльність у природі;
-
виховати
бережливих господарів Землі.
Розпочинаю свою роботу з гуртківцями з вивчення індивідуальних особливостей
кожного. Мене цікавить не лише питання навчання та ставлення до нього, а рівень
вихованості учня, його ставлення до людей різних професій, батьків, друзів,
самого себе. І тому у перші тижні роботи з
набраною групою, намагаюсь провести якомога більше різноманітних справ:
екскурсії, походи, прогулянки, диспути. Це допомагає мені сформувати дитячий
колектив і спланувати навчальну та виховну роботу гуртка, враховуючи потреби
вихованців. Приділяю велику увагу згуртуванню дитячого колективу, створенню в
ньому позитивного морально- психологічного клімату, адаптації кожної дитини в
новому колективі.
У
педагогічній практиці є багато засобів прищеплювання інтересу до предмета.
Зацікавленість - найелементарніший з них. Він може захопити учнів, коли для
цього є певна ситуація, умови. Предметом зацікавленості можуть бути різні ігри.
Але слід пам’ятати, що гра як самоціль на заняттях гуртка принесе тільки шкоду.
Учні швидко звикають до легких вправ і пізніше ставляться до них байдуже. Треба
розглядати з гуртківцями серйозні теоретичні питання, а в кінці заняття можна розв’язати
кросворд, вікторину, тощо. Це допоможе гуртківцям відпочити і водночас
активізувати мислення.
Інший засіб виховання інтересу –
допитливість. В гуртківців виникає багато запитань, які вони з легкістю можуть
обговорити з керівником гуртка.
Вищим етапом виховання інтересу є
пізнання. Гуртківець намагається пізнати щось нове, невідоме, розв’язати певне
завдання.
Вивчення нового матеріалу з теми
найчастіше розпочинаю з лекції із застосуванням опорних схем, пропоную нову
термінологію, яку учні повинні засвоїти
під час вивчення даної теми, а також пропоную проблемні питання, які учні повинні вирішувати у ході вивчення.
Проблемні питання дають змогу активізувати діяльність учнів, що виявляють
недостатньо глибокі знання, оскільки при обговоренні ситуативних задач вони
також з задоволенням прагнуть допомогти у вирішенні проблемних завдань своїм
одногрупникам.
Перед проведенням підсумкового
заняття з теми практикую попереджувальні заняття , що дають змогу гуртківцям
корегувати пробіли у знаннях з даної теми. Для цього учнів поділяю на групи по
4-5 дітей , завданням кожної групи є знайти пробіли у знаннях іншої групи і
виправити їх. Переважно це заняття проходить у вигляді двобою між двома групами
, оскільки у своїх опонентів вони дуже старанно шукають прогалини у знаннях,
які прагнуть якнайшвидше виправити.
Основні завдання програми
полягають у формуванні таких компетентностей:
1. Пізнавальна компетентність:
уміння відчувати оточуючий світ, знайомитися та вивчати об’єкти живої і неживої природи, ставити питання,
формувати особистісне сприйняття дослідженого матеріалу, уміння досліджувати
навколишнє природне середовище, відшукувати причини явищ, мати свою думку.
2. Практична компетентність: уміння фіксувати
своє розуміння проблеми, поставити мету і організувати її досягнення,
оволодіння навичками пошуково-дослідницької діяльності, вміння описувати
краєзнавчі об’єкти, оформляти польовий зошит та щоденник досліджень за обраною
темою, здатність здобувати, аналізувати і перетворювати інформацію, оперувати
науковими знаннями та фактичним матеріалом,
дотримуватися здорового способу життя і культури поведінки у
навколишньому природному середовищі.
3. Творча компетентність: набуття
досвіду власної творчої діяльності, розвиток просторового і логічного мислення,
здатності проявляти творчу ініціативу, формування стійкого інтересу до
пошуково-дослідницької діяльності, системного мислення, вміння бачити зв'язок
природничих наук з іншими предметами шкільного курсу, брати участь в
екскурсіях, експедиціях, акціях, конференціях, пошуковій та дослідницькій
роботі.
Гуртківці приділяють неабияку увагу практичним роботам, виготовляючи
різноманітні вироби з природного матеріалу. Зроблені ними вироби, показують
багату фантазію, винахідливість, уяву. Тому, я перш за все підтримую і розвиваю
потребу гуртківців у творчості і набутті ними практичних навиків.
Як приємно, коли в результаті творчої роботи народжується мініатюра.
Працюючи з природнім матеріалом , відчуваєш велику радість, яка охоплює всю
душу. Хочеться дітей та дорослих
прилучити до творення цієї краси, настроїти на добро, викликати бажання проявити
свої творчі здібності, які є у кожного.
Кожне заняття будую так, щоб зберегти зацікавленість
дітей протягом всіх зустрічей з ними. Досягти цього можливо в умовах
доброзичливості та поваги до особистості дитини, віри в її творчі можливості.
Головна мета – щоб учень хотів відвідувати заняття гуртка, яке повинно бути
логічно, чітко, методично правильно побудоване, містити нові, неординарні ідеї
і знахідки. Діти допомагають одне одному, дають поради щодо виконання.
З дитячих років
учні звикають до навколишнього матеріального світу, люблять бувати
в лісі, полі, дивитись на квіти, дерева. Вони радіють спілкуванню з
природою, милуються її красою. Природоохоронна освіта учнів здійснюється під
час проведення екскурсій у природу в різні пори року.
У подальшому,
ставлю перед собою ряд завдань:
- Зацікавити
гуртківців;
- Сформувати бажання навчатись;
- Досягти того, щоб гуртківці
йшли на заняття гуртка з хорошим настроєм, а виходили задоволені результатом
своєї роботи.
За останні роки вихованці гуртка брали активну участь у Всеукраїнських,
обласних, районних конкурсах, конгресах, акціях, проектах, виставках таких як: «Юний дослідник», «Парад квітів
біля школи», «Новорічна
композиція», «Енергія і середовище», «Вода – джерело життя», «Живи, Земле», «День
зустрічі птахів» ставали їх переможцями.
Немає коментарів:
Дописати коментар